Υστερα από χρόνια κατασκευαστικής τυποποίησης, μια νέα τάση δίνει βάρος στην αρχιτεκτονική και αλλάζει τον τόνο στην Αθήνα. Του Δημητρη Ρηγοπουλου.
- Τη δεκαετία του ’80 ανέτελε στην Αθήνα το άστρο του Μπάμπη Βωβού. Ηταν η εποχή που η λεωφόρος Κηφισίας έμοιαζε σχεδόν με οποιοδήποτε άλλο μεγάλο δρόμο, αν εξαιρέσουμε την ελκυστική όχθη του Ψυχικού και της Φιλοθέης. Χρειάστηκαν λίγα χρόνια για να γίνει η Κηφισίας αυτό που είναι σήμερα, ο πιο μεγαλόσχημος εμπορικός δρόμος της πρωτεύουσας. Και η εταιρεία του μεγαλύτερου κατασκευαστή στον χώρο του real estate έβαλε τη σφραγίδα της ανεξίτηλα στη νέα φυσιογνωμία της λεωφόρου: με τον πρώτο «ουρανοξύστη» των βορείων προαστίων, το «Atrina Center» (1980), τα εμπορικά συγκροτήματα του «Agora» (1987) και του «Polis» (1995) και, πιο τελευταία, το σούπερ γκλάμορους «Monumental Plaza» (1999), ό,τι πιο φανταχτερό έχει να επιδείξει σήμερα η αθηναϊκή αγορά γραφείων.
Η αναγνωρίσιμη επιγραφή «babis vovos» που ξεπροβάλλει πάνω σε κάθε νέα κατασκευή της εταιρείας έγινε γρήγορα κόκκινο πανί. Οι αυτάρεσκες προσόψεις, η εμμονή στα ενιαία υαλοπετάσματα και η επαναλαμβανόμενη μορφολογία προκάλεσαν αντιπάθειες ανάμεσα σε πολλούς αρχιτέκτονες που έσπευδαν να υπογραμμίσουν ότι ο κ. Βωβός δεν είναι αρχιτέκτονας. Η απαξίωση των κτιρίων του έγινε ιδεολογικό ρεύμα: ό,τι ήταν Βωβός δεν ήταν αρχιτεκτονική και η Αθήνα εξελίσσεται σε «βωβούπολη»... [συνέχεια ΕΔΩ]
No comments:
Post a Comment