Saturday, December 19, 2009

Το 2012 θα ολοκληρωθούν οι σήραγγες στα Τέμπη

Ενα από τα ομορφότερα, αλλά και από πιο φονικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου είναι τα 12 χιλιόμετρα της κοιλάδας Τεμπών. Κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει το φρικτό τροχαίο με θύματα 21 μαθητές τον Απρίλιο του 2003 στην είσοδο των Τεμπών, μόλις μερικά μέτρα από εκεί όπου έχασε τη ζωή του προχθές ο Ιταλός μηχανικός, ή το θάνατο 7 φιλάθλων του ΠΑΟΚ σε τροχαίο τον Οκτώβριο του 1989. Το τμήμα αυτό του δρόμου πρόκειται να παρακαμφθεί με δύο σήραγγες, που βρίσκονται σήμερα υπό κατασκευήν και θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2012.

  • Μειωμένη ορατότητα

Εκατοντάδες άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα στην κοιλάδα των Τεμπών. Τα περισσότερα έχουν συμβεί στη νότια είσοδο της κοιλάδας, που έχει πολλές στροφές και μειωμένη ορατότητα. Χαρακτηριστικά, το 1999 είχαν καταγραφεί 40 ατυχήματα μόνο στο 362ο χλμ!

Το μικρό πλάτος του δρόμου και η περιορισμένη δυνατότητα παρεμβάσεων (τα Τέμπη είναι προστατευόμενη περιοχή) αφήνουν πολύ λίγα περιθώρια βελτίωσης του δρόμου. Αυτός είναι κι ένας από τους βασικούς λόγους που αποφασίστηκε η παράκαμψη των Τεμπών, στο πλαίσιο της παραχώρησης των εθνικών οδών σε ιδιώτες με 30ετείς συμβάσεις. Τα Τέμπη, μαζί με το τμήμα της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από Ράχες Φθιώτιδας έως Κλειδί Ημαθίας, μήκους 230 χλμ., έχουν παραχωρηθεί στην κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α. Ε.» (προϋπολογισμός 1,3 δισ.).

Το επίμαχο τμήμα από τα Τέμπη έως τον Πλαταμώνα θα παρακαμφθεί με τρεις «δίδυμες» σήραγγες: οι πρώτες δύο, μήκους 2 χλμ. και 6 χλμ., κατασκευάζονται στην περιοχή των Τεμπών και η τρίτη (μήκους 3 χλμ.) στον Πλαταμώνα. Εκτός από τις σήραγγες, η κοινοπραξία θα κατασκευάσει στο ίδιο τμήμα τρεις μεγάλες γέφυρες (770 μ., 500 μ. και 200 μ.) και δύο ανισόπεδους κόμβους (ακόμη τρεις νέοι κόμβοι θα κατασκευαστούν στο τμήμα Κατερίνης - Κλειδιού).

Η κοινοπραξία έχει επίσης αναλάβει τη στήριξη των πρανών στην κοιλάδα των Τεμπών σε μήκος 4,5 χλμ. και στον Αγιο Παντελεήμονα, σε μήκος 2 χλμ. Με την ολοκλήρωση του νέου τμήματος το 2012, η διαδρομή θα μειωθεί κατά μισή ώρα. [Γιωργος Λιαλιος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 19/12/2009]

No comments: