Monday, October 26, 2009

Οι εθνικοί δρόμοι και οι ιδιώτες



Γρηγοριάδης Κώστας

Μια βροχή αποδείχτηκε ικανή να κλείσει την καινούργια εθνική οδό προς την Κόρινθο, για δεκάδες ώρες, φέροντας στην επιφάνεια τα παραμύθια που μας σερβίρουν τόσο καιρό ότι η παραχώρηση των εθνικών δρόμων στο ιδιωτικό κεφάλαιο σηματοδοτεί, δήθεν, την κατασκευή έργων ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας και επίπεδο συντήρησης που δεν μπορούσαν να υποστηρίξουν οι δημόσιες υπηρεσίες και τα κρατικά κατασκευαστικά σχήματα.

Η κοροϊδία είναι πασιφανής. Οπως αποκαλυπτική είναι και η στάση που τηρούν τα Μέσα Ενημέρωσης. Μέχρι πριν από λίγο καιρό, όταν οι εθνικοί δρόμοι ήταν υπό την εποπτεία του Δημοσίου, σε περίπτωση που αποκαλυπτόταν κάποια ζημιά ή κάποιο κατασκευαστικό λάθος, τα «ζωντανά ρεπορτάζ» έδιναν και έπαιρναν για να καταγγελθεί ο απαράδεκτος δημόσιος τομέας που δεν είναι σε θέση να κατασκευάσει ούτε ένα δρόμο της προκοπής, με αποτέλεσμα να γίνονται όμηροι της κρατικής αυθαιρεσίας όσοι αποφασίζουν να κινηθούν στον εθνικό άξονα.

Τώρα που οι εθνικοί οδοί έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, με την έννοια ότι την ευθύνη για τη λειτουργία τους την έχουν αναλάβει οι μεγαλοκατασκευαστές οι οποίοι τσεπώνουν και τα συνεχώς ανατιμούμενα διόδια, τα Μέσα Ενημέρωσης το μόνο που λένε είναι ότι οι οδηγοί θα πρέπει να προσέχουν στο τάδε σημείο επειδή υπάρχει πρόβλημα με τη βροχή. Κατά τ' άλλα δε βγάζουν άχνα για τις κατασκευαστικές παρεκτροπές των εταιρειών, οι οποίες στην προσπάθειά τους να κερδίσουν όλο και περισσότερο, αδιαφορούν πλήρως για τα συνοδευτικά έργα που πρέπει να γίνονται παράλληλα με την κατασκευή των εθνικών δρόμων. [ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, 27/10/2009]

No comments: